Kuidas valmistuda infoturbe auditiks?

Kas sinu organisatsiooni infoturve toetab äriprotsesse

Infoturbe nõuetekohane integreerimine äriprotsessidesse on üks olulisemaid aspekte, mida infoturbe auditi käigus hinnatakse. Kui auditi käigus tuvastatakse, et infoturve ei ole piisavalt seotud organisatsiooni strateegia ja igapäevase tegevusega, on see organisatsioonile endale tõsine märguanne, et organisatsiooni süsteemne lähenemine infoturbele vajab põhjalikku täiustamist.

Infoturbe nõuete vähene integreeritus äriprotsessidesse näitab, et organisatsioon ei ole oma põhitegevuses ja protsessides piisavalt arvestanud infoturbe parimate praktikate ja nõuetega. ISO/IEC 27001:2022 ja E-ITS põhise infoturbe halduse süsteemi rakendamisel on vaja infoturbe meetmed ja nõuded integreerida organisatsiooni igapäevastesse tegevustesse ja äriprotsessidesse, et aidata tagada organisatsiooni põhiprotsessi toimimine ja kaitsta seda häirete eest.


Millised märgid viitavad infoturbe nõrgale integreeritusele:

1. Äriprotsesside analüüs:

auditi käigus kogutakse tõendeid äriprotsesside toimemehhanismi kohta (nt tootmisprotsessid, teenuse osutamine, töötajate haldamine jne) ning kontrollitakse, kas nendes protsessides on arvestatud infoturbe meetmetega. Kui infoturbe nõuetega ei ole arvestatud otsuste tegemisel, ressursside planeerimisel või tegevuste korraldamisel, on tegemist mittetäieliku või puuduliku integreerimisega.

2. Infoturbe roll organisatsioonis:

kui organisatsioonis ei ole määratud eraldi infoturbe eest vastutavat isikut või infoturbe eest vastutavat meeskonda, annab see märku sellest, et infoturbe nõuete integreerimise eest organisatsiooni äriprotsessidesse ei vastuta organisatsioonis keegi. Sellises olukorras ei pruugi organisatsiooni juhtkond ja töötajad infoturbe tähtsust piisavalt mõista. See omakorda võib viia selleni, et infoturbe meetmeid ei arvestata organisatsiooni ärivajaduste ega riskide hindamisel või on turvameetmed üldse rakendamata.

3. Protseduuride ja dokumentatsiooni puudumine:

kui auditi käigus selgub, et infoturbega seotud dokumentatsioon on puudulik või ei ole selle loomisel arvestatud ettevõtte põhitegevuse protseduuride ja töövoogudega, viitab see puudulikule integreerimisele. Sellele lisaks võivad puududa otsuseid puudutavad kirjalikud ja taasesitatavad tõendid, nagu näiteks protokollid, ülevaated või memod, mis piisava detailsusega tõendavad infoturbe meetmete rakendamist erinevates organisatsiooni tegevustes. Sellised puudused näitavad, et infoturve ei ole äriprotsessidesse tõhusalt integreeritud.

4. Riskihindamine:

riskihaldusprotsess on infoturbe juhtimise süsteemides kesksel kohal. Vaja on läbi viia infoturbe riskide hindamine ning selle põhjal töötada välja turvameetmed. Kui auditi käigus ei ole nähtav, et organisatsioon on infoturbe riskidega oma äriprotsessides arvestanud, on tegemist tõsise puudusega.


Näited võimalikest puudustest:
  • KInfoturbe poliitikad, eeskirjad või rakendatud meetmed ei ole seotud organisatsiooni teenuste tarnimise protsessidega (nt teenuse usaldusväärsus ja konfidentsiaalsus ei ole teenuse osutamise osana arvestatud).
  • Pole selgelt aru saada, kuidas infoturbe eesmärgid toetavad äristrateegia elluviimist.
  • Puuduvad protseduurid infoturbe nõuete integreerimiseks uutesse projektidesse või tehnoloogiate arendusse.

Kuidas seda parandada:
  • Infoturbe integreerimine ettevõtte juhtimisprotsessidesse: infoturbe meetmed on osa igapäevastest äriprotsessidest ja infoturbe nõuetega arvestamine on uute tegevuste algatamise otsuste loomulik osa.
  • Riskihindamine ja riskijuhtimise praktikad: infoturbe riskide hindamine ja leevendusmeetmete planeerimine hõlmab regulaarselt kõiki äriprotsesse.
  • Infoturbe koolitused ja teadlikkus: kõik töötajad on läbinud nende tööülesannetega sobiva infoturbekoolituse ning nad mõistavad, mis on nende roll organisatsiooni teabe kaitsel


Infoturbe integreerimine äriprotsessidesse on vajalik vastavuse saavutamiseks kuid veel olulisem on see organisatsiooni pikaajalise turvalisuse ja usaldusväärsuse tagamiseks. Dünaamiline infoturbe strateegia toetab organisatsiooni igapäevaelu aidates tagada edukat toimimist ning samal ajal kaitsta organisatsiooni tundlikku teavet.


Kuidas saame abiks olla?