Infoturbe nõuetekohane integreerimine äriprotsessidesse on üks olulisemaid aspekte, mida infoturbe auditi käigus hinnatakse. Kui auditi käigus tuvastatakse, et infoturve ei ole piisavalt seotud organisatsiooni strateegia ja igapäevase tegevusega, on see organisatsioonile endale tõsine märguanne, et organisatsiooni süsteemne lähenemine infoturbele vajab põhjalikku täiustamist.
Infoturbe nõuete vähene integreeritus äriprotsessidesse näitab, et organisatsioon ei ole oma põhitegevuses ja protsessides piisavalt arvestanud infoturbe parimate praktikate ja nõuetega. ISO/IEC 27001:2022 ja E-ITS põhise infoturbe halduse süsteemi rakendamisel on vaja infoturbe meetmed ja nõuded integreerida organisatsiooni igapäevastesse tegevustesse ja äriprotsessidesse, et aidata tagada organisatsiooni põhiprotsessi toimimine ja kaitsta seda häirete eest.
auditi käigus kogutakse tõendeid äriprotsesside toimemehhanismi kohta (nt tootmisprotsessid, teenuse osutamine, töötajate haldamine jne) ning kontrollitakse, kas nendes protsessides on arvestatud infoturbe meetmetega. Kui infoturbe nõuetega ei ole arvestatud otsuste tegemisel, ressursside planeerimisel või tegevuste korraldamisel, on tegemist mittetäieliku või puuduliku integreerimisega.
kui organisatsioonis ei ole määratud eraldi infoturbe eest vastutavat isikut või infoturbe eest vastutavat meeskonda, annab see märku sellest, et infoturbe nõuete integreerimise eest organisatsiooni äriprotsessidesse ei vastuta organisatsioonis keegi. Sellises olukorras ei pruugi organisatsiooni juhtkond ja töötajad infoturbe tähtsust piisavalt mõista. See omakorda võib viia selleni, et infoturbe meetmeid ei arvestata organisatsiooni ärivajaduste ega riskide hindamisel või on turvameetmed üldse rakendamata.
kui auditi käigus selgub, et infoturbega seotud dokumentatsioon on puudulik või ei ole selle loomisel arvestatud ettevõtte põhitegevuse protseduuride ja töövoogudega, viitab see puudulikule integreerimisele. Sellele lisaks võivad puududa otsuseid puudutavad kirjalikud ja taasesitatavad tõendid, nagu näiteks protokollid, ülevaated või memod, mis piisava detailsusega tõendavad infoturbe meetmete rakendamist erinevates organisatsiooni tegevustes. Sellised puudused näitavad, et infoturve ei ole äriprotsessidesse tõhusalt integreeritud.
riskihaldusprotsess on infoturbe juhtimise süsteemides kesksel kohal. Vaja on läbi viia infoturbe riskide hindamine ning selle põhjal töötada välja turvameetmed. Kui auditi käigus ei ole nähtav, et organisatsioon on infoturbe riskidega oma äriprotsessides arvestanud, on tegemist tõsise puudusega.
Infoturbe integreerimine äriprotsessidesse on vajalik vastavuse saavutamiseks kuid veel olulisem on see organisatsiooni pikaajalise turvalisuse ja usaldusväärsuse tagamiseks. Dünaamiline infoturbe strateegia toetab organisatsiooni igapäevaelu aidates tagada edukat toimimist ning samal ajal kaitsta organisatsiooni tundlikku teavet.